Olm

Mijn buurman schonk mij een stuk olm, 20 x 20 x 10cm. Misschien kon ik er iets mee doen.  Het waren 2 schijven die zuiver samen gelijmd waren. De lijmnaad was natuurlijk zichtbaar en de houttekening duidelijk onderbroken.

Lange tijd lag dit stuk in de werkplaats gewoon te liggen wachtend op een beslissing wat ik er mee kon beginnen. Weggooien was geen optie. Hoe meer het stuk op de draaibank vorm nam hoe duidelijker de lijmnaad tevoorschijn kwam.

Misschien kon een kleine ingreep die naad camoufleren. Met het uiteindelijk verkregen resultaat ben ik zeker heel tevreden.

Olm. Ø19cm x H9,5cm






2 opmerkingen:

  1. De nerven is het houtwerk vind ik altijd mooi en intrigerend. grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie ik het ook, Ludo. Bij het hout draaien kan je dan nog kiezen tussen langs of dwars draaien en zo de houtnerf optimaal tevoorschijn brengen.

      Verwijderen